Pijn in de vagina, pijn bij plassen, clitoris pijn en een branderig gevoel

Natuurlijk Milieu Herstellen

Natuurlijk Milieu Herstellen

Laat ik beginnen met twee schrijnende verhalen die we op een van de Fora in het net kunnen vinden. Direct uit het leven gegrepen en voor veel vrouwen zeer herkenbaar! Het lichaamseigen anti-ontstekings en antipijn middel palmitoylethanolamide (PeaPure) kan hier een uitkomst zijn.

Vaginale pijn: levenskwaliteit daalt!

Ik ben 21 jaar en heb een groot probleem. De afgelopen 3 jaar heb ik ontzettend veel pijn in mijn vagina, vooral tijdens en na het plassen heb ik een erg branderig gevoel wat maar niet weg wil gaan. Het lijkt of ik elke dag een blaasontsteking heb maar dit is het niet. Na vele onderzoeken van verschillende artsen ben ik uiteindelijk ten einde raad.

Het begon allemaal met een serie blaasontstekingen 3 jaar geleden. Ik kreeg steeds antibiotica voorgeschreven en daarmee was de blaasontsteking dan voor een korte tijd opgelost. Maar echt weg is de pijn nooit geweest. Het gevoel van blaasontsteking bleef maar uit onderzoek kwam steeds dat de urine schoon was. De gynaecoloog heeft verschillende keren een uitstrijkje gemaakt om te kijken wat er aan de hand kon zijn, maar behalve een schimmelinfectie en de gardnerella-bacterie kwam er steeds niks uit.

Ook ben ik naar verschillende alternatieve therapeuten geweest (homeopaat, kinesiologie, accupunctuur, magnetiseur, ortho-moleculaire therapeut) maar ook hier werd er geen oplossing gevonden voor mijn probleem. Ik heb een test laten doen voor Candida en daar kwam uit dat ik Candida in mijn maag-darmkanaal had zitten dus heb ik een half jaar een candida dieet gevolgd. (geen suiker en gist)

Laatst ben ik naar de uroloog geweest en daar is eerst een katheter ingebracht in mijn plasbuis en dat deed ontzettend veel pijn. De pijn was zo hevig dat het onderzoek niet goed uitgevoerd kon worden. Vervolgens is er onder verdoving een cystoscopie gedaan, in de blaas werden geen afwijkingen gevonden (de arts heeft I.C uitgesloten).

Voor mijn gevoel is er iets mis met mijn plasbuis en ook het weefsel in de vagina is zeer pijnlijk (een tampon inbrengen lukt wel, maar deze gaat branden), maar geen een arts wil echt naar mij luisteren. Ik ben nu al 3 jaar bezig met hetzelfde probleem en het voelt steeds als een blaasontsteking. Ik heb elke dag pijn en vrijen met m’n vriend lukt nu ook al een aantal maanden niet meer. De pijn beheerst mijn leven voor een heel groot deel. Ook mijn humeur lijdt eronder en ik heb vaak het idee dat niemand mij echt begrijpt. Niemand die ik ken heeft hetzelfde probleem en het is ook moeilijk om er met iemand over te praten. De artsen denken nu al heel snel dat het tussen mijn oren zit, maar ik ben ervan overtuigd dat dit niet zo is. Ik zou heel graag in contact komen met mensen die hier meer over weten en die mij verder kunnen helpen, want ik ben echt ten einde raad.

Brand, pijn, gevoel van ontsteking maar geen bacterie

Een dergelijk verhaal past bij abacteriele vaginitis en interstitiele cystitis, of te wel ontstekingen, die relatief mild zijn (biologisch gezien dan), maar die grote problemen op leveren met brand en pijn en veel ongemak. Het lijkt erop of het lichaam op hol geslagen is in een ontstekingsproces dat geen enkel doel heeft. In een dergelijk geval kan het heel zinvol zijn om PeaPure, een capsule die een 100% zuiver en natuurlijk middel bevat, palmitoylethanolamide, tegen de aan bekken gerelateerde pijnen te proberen. De aanbevolen startdosering is drie maal daags 400 mg PeaPure. Daarnaast kan een lokale creme tegen de vaginale creme ook heel handig zijn.

De stof die in deze middelen zit brengt het lichaam qua chronische pijn en ontstekingen tot rust. In Italie en Spanje werken veel vrouwenartsen ermee en de vrouwen in kwestie zijn in het algemeen erg tevreden over deze middelen.

In een ander verhaal, ook over uiteindelijk Interstitiele Cystitis, op het zelfde Forum lezen we:

Jeuk clitoris en bij plassen

Ik kreeg verleden jaar zomer problemen het begon met jeuk bij mijn clitoris van binnenuit dat kwam steeds terug als ik moest plassen en na het plassen werd het erger tot ik achter elkaar wat druppels plaste werd het iets verlicht.

De huisarts dacht schimmel infectie maar alles was schoon zo ook me urine kreeg toch zalf en dat hielp niet de jeuk werd steeds erger en de pijn liet me ook niet met rust ik klom tegen de wanden op tot ze me gelukkig na 2 maanden doorstuurde naar de uroloog.

Daar hoorde ik jeuk bij de clitoris heeft niks te maken met je blaas maar ik wist wel beter ik voelde het ik moest om de 5 min plassen eindelijk een cystocopie en wat ik toen zag gelooofde ik niet een bloed doorlopen blaas ik gilde het ook uit van de pijn er kon net een bodempje water in van een koffie koppje het leek of ik dood ging zoveel pijn dat ik bijna weg dreigde te raken.

Na een bioptie zeiden ze gelukkig dat het ic was ben er niet blij mee maar wel blij dat ik nu weet wat het is moet heel me leven blijven spoelen maar het helpt ik hoop dat ze bij jou ook gauw vinden waar je pijn vandaan komt weet zoals vele voor mij al zeggen je bent niet alleen ik kan je helaas niet helpen maar ik wens jou heel veel sterkte toe en hoop met heel me hart dat je snel antwoord hebt en dat je zonder pijn verder kan.

Commentaar en hoe deze vaginale pijnen te behandelen

Ook hier chronische vervelende klachten van de schaamstreek en bij plassen en geen bacterien of schimmels. Eindeloos tobben en dan uiteindelijk toch Interstitiele cystitis (IC) of het blaaspijnsyndroom. Ook hier is een uit de hand gelopen ontsteking zonder enige biologische zin de boosdoener.

Was het gebruik van locaal pijnstillende creme’s bekend geweest, samen met het supplement PeaPure (3 maal daags 400 mg), dan was deze ellende mogelijk veel sneller opgelost.

In Italie wordt PEA al veel vaker aangewend bij Interstitiele Cystitis pijn en alle onverklaarbare brandende pijnen in het vulva en vagina gebied, inclusief tegen de superlastige endometriose pijn.

Hoe kan je nu het beste jezelf behandelen, als de gynaecoloog en of de uroloog steeds niets vinden, er geen duidelijke infecties zijn geconstateerd en als er uiteindelijk ook aanwijzingen voor IC zijn. Dat hoeft dus niet gezien te worden bij een scopie, zoals de brievenschrijfster hierboven zelf aangeeft. Wat dan?

Dan kan je met de natuurlijke pijnstiller en ontstekingsremmer die in PeaPure zit goed uit de voeten. Het meest optimale is om een van de pijnstillende cremes in de vagina te smeren (na overleg met je gynacoloog).
Tegelijkertijd begin je met 3 maal daags een supplement pil PeaPure. Na 60 dagen stap je eventueel over op twee maal daags PeaPure en 1 tot 2 maal daags lokaal de creme. Op deze wijze kan het goed zijn, dat de klachten vrij stap voor stap een heel stuk minder worden.

Door onze ervaring hebben we bijvoorbeeld een patiente met een bijzonder ernstige ontsteking met brand en pijn binnen een week weer een stuk beter gekregen en binnen drie weken was de pijn vrijwel weg. Aanvankelijk wilde deze (80 jarige) patiente het leven beeindigen zo ernstig was de pijn. Nu wil ze weer fietsen!

Tenslotte: bij iedereen zitten Candida schimmels in de darmen, dus is het zinloos een anti-Candida dieet te volgen als je brandende pijnen hebt in de vagina of brandende pijn bij het plassen!

Veel gebruikte zoektermen

behandeling tegen brandende vagina 5
brandende vagina 4
is peapure tegen menstruatiepijn 4
blaaspijnsyndroom 4
medicijnen tegen brandende vagina 3
waar kan ik saginil gel kopen 3
saginil gel kopen 2
zere vagina 2
pijn bij plassen 2
saginil gel 2
pijnlijke schaamlippen 2
overgang en branderige vagina 2
pijn clitoris pijnstillers 2
geen ontsteking maar wel brandend gevoel vagina 1
branderig gevoel bij het plassen en bloed 1
pijn schaamlip 1
pijn in de vagina 1
jeuk bij clitoris na antibiotica blaasontsteking 1
gevoel blaasontsteking 1
gevoelige schaamlippen 1
pijnlijke vagina 1
is peapure te koop in belgie 1
brandende pijn rondom de vagina 1
pijnlijk en branderig gevoel bij plassen 1
ontsteking clitoris 1
branderige plasser 1
vaginale brand 1
waar kun je palmitoylethanolamide kopen 1
branderig gevoel met plassen vrouw 1
rood en geirriteerde vulva behandelen 1
peapure kruidvat 1
branderige vagina 1
maagpijn bij endometriose 1
brandirige vagina bij ouwe vrouwen 1
jeuk clictoris veel plassen 1
branderig gevoel na het plassen 1
amstel criteria voor bacteriële vaginose 1
vagina jeukt brand 1
pijn aan schaamlippen 1
blaaspijn man 1
schrijnende vagina 1
gevoelige vagina 1
pijn aan plasgaatje 1
pijnlijke clitoris 1
clitoris doet pijn 1
clitoris doet pijn irritatie 1
vulvodynia 1
clit in kut 1
brand na blaasontsteking 1
fibromyalgie vaak plassen 1
blaasontsteking pijn vagina 1
blaaspijnsyndroom symptomen 1
wat is peapure 1
brandende pijn vagina 1
brandend gevoel in vagina 1
pijn in de vagina door blaasontsteking 1
yougourt en vaginale brand 1
branderig gevoel maar geen schimmel 1
saginel gel 1
brandende pijn in vagina 1
jeuk in de vagina na sex 1
pijnlijk plassertje vrouw 1
pijnlijk kruis vrouw 1
peapure capsules 1
pijn aan vagina 1
blaasontsteking branderig gevoel 1
branderig vagina 1
branderig gevoel en bloed bij plassen 1
vagina brandt bij plassen 1
brandend gevoel in de vagina 1
ontzettende pijn bij plassen 1
geen blaasontsteking maar wel branderig gevoel in vagina

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. info4vaginalebrandpijn
    jun 09, 2011 @ 17:29:46

    In een entry op deze problemen liet een lezeres dit nog weten, iets waar we geheel achter staan:

    IC is niet altijd duidelijk. Veel van jouw klachten, bijna alle, wijzen toch naar IC.
    Huilenden blaas, aantoonbaar via cystoscopie, wordt niet altijd gezien.
    misschien vind je meer info op de onderstaande links.

    http://dissertations.ub.rug.nl/FILES/faculties/medicine/1996/j.j.bade/c13.pdf

    Beantwoorden

  2. Linda
    sep 26, 2012 @ 10:50:34

    Hevige pijn in de vagina, bij inbrengen van tampon, of geslachtsverkeer…laat eens testen op vaginale lichen..(weinig bekend maar met betrekking tot immuunsysteem). spreek van ondervinding na vele onderzoeken die niets uitwezen, tot een slimme gyneocoloog me doorverwees naar prof in het UZLeuven die de vaststelling deed, ik had al jaren inwendige vaginale lichen, deeltjes huid werden weggenomen (rauw vlees) en dan God zij Dank, pijn en aanvallen gestabiliseerd met dagelijks 1 Immuran. Buiten vaginale pijn, haaruitval, en hevig jeukende huidvlekjes komen hierbij voor.

    Beantwoorden

  3. Sandra
    feb 06, 2013 @ 14:52:02

    Beste lezers,

    Ter info: Ook ik hen IC en ben met het volgende nu bezig, na een ellendige langen weg!

    LDN schijnt bij vele mensen met IC aan te slaan.. Google LDN – Blaaspijnsyndroom..
    Via een natuurarts te verkrijgen.

    29 feb krijg ik een caudale injectie in mijn onderrug. Via me rug spuiten ze een medicijn in wat er voor zorgt dat mijn zenuwen in dat gebied geblokkeerd worden. Er worden dus geen signalen naar mijn hersenen meer afgegeven! Hopelijk bied dit mijn uitkomst!

    Voor info en vragen e-mail mij maar: san.degroot@live.nl

    Beantwoorden

  4. melissa
    jun 21, 2013 @ 19:29:43

    Hallo,
    Ik ben een meisje dat helemaal hetzelfde verhaal kan neerschijven als het bovenstaande verhaal hier op deze website, ik heb hier ook al een 3 tal jaren last van en ze vinden geen ziekte/aandoening.. Vrijen is pijnlijk,plassen is pijnlijk enz ik begin ook ten einde raad te worden. Is er iemand dat me aub kan helpen of enige tips heeft?
    Ps: Graag zou ik dan ook eens contact opnemen met de persoon dat dit verhaal heeft geschreven? Is dit mogelijk
    Groetjes

    Beantwoorden

  5. yassmin
    jul 19, 2013 @ 11:18:41

    Je moet veel water drinken dat helpt !

    Beantwoorden

  6. Anoniem
    mrt 17, 2014 @ 21:43:45

    Hallo,
    Ik heb nu een half jaar lang last van een vaginale schimmelinfectie. Daarnaast heb ik ook veel darmklachten. Ik ga heel moeilijk naar de wc. Ik ben nu een week begonnen met het candida dieet. Waar ik me zorgen over maak is dat mijn ontlasting grijs uitziet met witte sliertjes erdoorheen (sorry klinkt echt vies). Is dit normaal? En na hoeveel weken moet je verschil merken of gaat de jeuk weg? Daarnaast heb ik alle medicijnen al geprobeerd en niks helpt. Ik heb canasten gehad, en van die vaginale zetpillen verschillende doseringen, ook heb ik eenmalig flucanazol gebruikt maar niks helpt! De dokter kan me helaas niet verder helpen. Moet je ook supplementen bij het candida dieet nemen? Daarnaast heb ik ook veel last van huilbuien en angsten. Ik heb hiervoor ant-depressiva gekregen. Deze klachten zijn ongeveer rond dezelfde tijd begonnen met mijn vaginale klachten en darmproblemen. Heeft dit verband met elkaar?
    Groetjes,
    Anoniem

    Beantwoorden

  7. lola
    mrt 18, 2014 @ 16:12:49

    Hoi, ik heb een pijnlijk plekje naast mijn plasgaatje en als ik er aan zit doet het ontzettent veel pijn, als ik plas heb ik er geen last van maar ik plas wel opeens met 2 straaltjes, ik durf niet naar de huisarts te gaan want ik vind het nogal beschamend….Weet 1 van jullie misschien wat het is?

    Beantwoorden

  8. Maxim
    apr 30, 2014 @ 11:16:02

    Hallo, ik ben nog maar 14 jaar alleen jou verhaal lijkt verdacht veel op de verschijnselen die ik nou heb ben alleen nog niet naar de dokter gegaan heb dit nou een week of iets meer last van alleen heb toch echt geen flauw idee wat er aan de hand is

    Beantwoorden

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

